Deel 2 retour Zweden, Dalaro-Stockholm

15 juli 2012 - Stockholm, Zweden

Vrijdagnacht 13 juli.

Om 02.00 uur vertrokken uit Ermelo. Het was heerlijk rustig op de weg en tot ongeveer 04.00  liep alles op rolletjes, toen namen we in een opwelling niet de route die de Tom Tom adviseerde, maar volgden een geel bord met het opschrift Bremen!  Kwamen op een weg die zou moeten leiden naar de autobahn maar pas 45 km verder! Veel stoplichten en gedeeltes waar je voor stoplichten maar 80 mag en ja hoor je raad het al, geflitst!

Eenmaal weer op de autobahn verliep alles weer naar wens , maar nog een tijdje balen natuurlijk.   Bij Puttgarden konden we zo de boot oprijden, 2 1/2 uur door Denemarken, bij Helsingor ging om 10.13 uur de boot voor onze neus weg, maar 30 minuten later ging de volgende al.

Het traject in zweden was afwisselen mooi weer, en dikke regenbuien waarin je niet harder als 50 kon rijden. Om 17.30 arriveerden we in Dalaro, waar we Maarten en Iris al snel aan het eind van de kade vonden.

Na eerst wat bijgepraat en gedronken te hebben maar direkt alle spullen gewisseld. Iris had lekkere macaroni gemaakt, die er na zo'n reis best in ging.

Iris en Maarten hadden besloten om ivm de te verwachten weekend drukte,  al van vrijdag op zaterdag te gaan rijden, zodoende vertrokken ze om 21.00 uur.

Henny en ik hebben het bed opgemaakt en na de meest urgente zaken te hebben opgeruimd naar bed!

Zaterdag begon met een zonnig ontbijt in de kuip, daarna de rest van de spullen opgeruimd, en de boot "weer van ons zelf gemaakt" s'middags nog even  Dalaro ingeweest en wat schockkoord gekocht voor de Lazy Jacks.

Sms van I&M dat ze de breitas van Henny in de auto gevonden hadden wat natuurlijk best balen voor haar was, kan ze het truitje van Jelle niet af maken!

We konden nog probleemloos een nacht achter de golfbreker liggen hetgeen een rustige nacht garandeerde.

Van Zaterdag op Zondag practisch de hele nacht geregend en geen zonnig ontbijt, toen ook nog de havenmeester om 10.00 kwam melden dat we s'middags naar de Gastbrygga moesten verhuizen was het makkelijk om  te besluiten ondanks de regen naar Stockholm te varen. We hebben hierbij dezelfde route gepakt als I&M, door de Baggestaket.

16.30 in Stockholm gearriveerd in een overvolle Wasahamn afgemeerd aan een langssteiger,  bij het bezoek aan de havenmeester duidelijk werd dat het impossible was daar te liggen!  Op het moment van losmaken vertok een Deen uit box 115, waar we ingedoken zijn ten koste van onze Engelse "voorliggers"die ook op een impossble plaats waren gaan liggen.

Zo nu gaan we eerst Stockholm onveilig maken!

1. Maarten:
    15 juli 2012
    Wat een begin weer van deel 2. Wij geen regen, en jullie kunnen er weer van genieten. Lekker smal die Baggestaket he. Mooi dat jullie nu een goede plek hebben in Stockholm. Je kunt lekker eten als je de richting van de aangewezen supermarkt loopt.
    Wensen jullie veel plezier in deze mooie stad.
    Liefs Maarten en Iris