deel 4 Trosa-Figeholm

31 juli 2012 - Trosa, Zweden

27 Juli

Het is dus niet Arko geworden, maar Lunda een scheer voor de ingang van Arko, een mooie plek aan de lijzijde van de scheer. Het was een mooie tocht door de scheren.

28 Juli

Henny jarig! kadootje van Iris en Maarten uitgepakt, erg leuk. Verder gezeild  en een prachtige plek gevonden in de Hamnviken, bij Store Alo, een eiland voor de ingang naar Valdermarsviken.

29 Juli

Bijtijds vertrokken en verder naar het zuiden, nog een stukje genieten van de scheren want verderop gaat het weer over zee, onderweg nog een paar zeehondekopjes gezien, maar ze hadden geen zin om zich uitgebreid te laten bewonderen.

was wat lastiger om plekje te vinden , de scheren worden hier al wat weidser en op onze eerste ankerplek beviel het me niet echt! Verder gezocht en een mooie plek aan een rots gevonden, in een piepklein beschut hoekje bleken wel veel muggen te zitten ivm het ondiep water verderop.Plek was bij Skavdoe.

Vlak voor het slapen schokte de boot een paar maal waarvan we niet konden ontdekken wat het geweest is.

30 Juli

Van Skavdoe naar Figeholm langs een krachtcentrale en een ingewikkeld stuk scheer met erg veel ondieptes en rotsen, op zich wel leuk om eens te doen, maar zonder plotter niet erg leuk!

Figeholm is een verenigingshaven met uitstekende douches een winkel italiaan etc.

Ontvangst was erg leuk we kregen bij het betalen van het havengeld koffie met taart aangeboden! Druk gebruik gemaakt van de wasmachine en droger, zodat alles weer lekker schoon is.

lekker een calzone bij de italiaan verorberd, die goed smaakte.

s,avonds nog even met Petra en Jeroen geskyped en afgesproken morgen plus minus 10.00 uur met maud en jelle te skypen

1. Marianne en anton:
    31 juli 2012
    Hallo Henk en Henny
    Wat leuk om jullie reis zo te kunnen volgen.Houd ons maar op de hoogte hoor. Nog veel plezier en hopelijk mooi weer.
    Groetjes Marianne en een slapende Anton
  2. Maarten:
    3 augustus 2012
    Leuke reis, zoals wij het horen. Gaat nu weer meer open zee worden de komende dagen zeker. We hebben een mooie foto van je gekregen Henk. Wel een beetje dure foto voor een zwart/wit uitvoering. We zullen hem voor je bewaren. Weer behouden vaart toegewenst.
    Liefs, Iris en Maarten