deel 3 Stockholm- Dalaro-Trosa

27 juli 2012 - Dalarö, Zweden

Zo, een hele tijd niets meer op reislogger gezet, omdat we geen of zeer beperkt internet hadden.

Na Stockholm zijn we op Moja terechtgekomen, waar we in een rustige baai 2 dagen lekker hebben geluierd en gelezen, na alle drukte van Stockholm, was het een mooi plekje!

Daarna door naar Sandhamn, wat je gezien moet hebben, als je in de oostzweedse scheren bent geweest!, Ons viel het erg tegen, razend druk stoffig en weinig leuks, veel grote patser boten en verder weinig te beleven.

Op Lokholmen nog net een plaatsje kunnen vinden, wel mooie omgeving en vergeleken met Sandhamn heerlijk rustig.

Ook de volgende dag op Lokholmen gebleven vanwege slecht weer, s'middags klaarde het op.

22 Juli

Door naar Namdo, zelfs een deel kunnen zeilen, mooie baai met veel ruimte, wel nog even gedoe met een zweed die naast zijn ouders probeerde te gaan liggen, en zijn schip er pontificaal tussen "ramde" hetgeen uiteidelijk niet lukte!

23 Juli Van Namdo naar Kyrkviken op Orno, het "geheime"eiland van de archipel, er wonen 300 gezinnen permanent en is groot genoeg om te fietsen war we dan ook gedaan hebben.

Naar de haven Brunsviken geweest die Henny op internet al zo leuk vond, was ook zo maar lag aan de windkant van het eiland.

Wel info gevraagd over ligegelden ivm mogelijk overwinteren, maar kost  bijelkaar zo,n 15.000 sek en dat wordt inklusief heen en weer toch wel wat veel!

Onze buurman gaf ons ivm grote drukte in Nynashamn vanwege een 100 jarig jubileum de tip om naar Lacka te gaan, een eiland van de NSS.

25 Juli

Orno  Lacka, erg leuk eiland met mooie steigers en veel bosbessen!

Ligplaats was nogal onrustig vanwege inkpomende golven van langsvarende schepen, toch prachtige plek, nu mogelijk wat druk ivm vakantie!

26 Juli

Van Lackca naar Trosa gevaren, moesten nodig flappen tappen, brood hebben en diesel bijtanken.

Leuk plaatsje met veel winkels, restaurants etc. ook de haven was erg netjes, wel wat druk, we konden om 15.00 uur nog net een mooi plaatsje aan het eind van de strekdam krijgen!

S'middags werden we op life muziek getracteerd van een zweedse arcordionist die bij de Juno kwam spelen, die ook afgemeerd lag. sávonds grieks gegeten bij wat overspannen grieken, eten was wel lekker!

Morgen door, richting Arko waar we mogelijk Henny's verjaardag gaan vieren!

1. Heniu Dabrowski:
    27 juli 2012
    Hennie van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van en geniet van de rest van jullie vakantie.
    Jullie maken genoeg mee zo te lezen.
    Groetjes Heniu Gerdy en Bas.
  2. Joke Polmann:
    28 juli 2012
    Henny Gefeliciteerd met je verjaardag Fijne dag !
    Groeten van Joke